اتمسفر مطالب ایران

ساخت وبلاگ

دیروز به توصیه صاحب عطاری که ازش خرید میکردیم برای اولین بار به جای تخم شربتی مقداری تخم ریحان سبز در شربت آبلیمو ریختم و برای افطار آماده کردم. برام جالب بود که این دانه ها که درشت تر از تخم شربتی هستن و به همون شکل آب رو به خودشون جذب میکنن جایگزین مناسبی برای تخم شربتی میتونن باشن. به نظرم رسید این تجربه رو با شما هم در میون بذارم. در این مطلب از خواص عالی تخم ریحان سبز برای سلامتی صحبت میکنیم.

توصیه میکنم برای این روز های گرم که روزه دار هم هستیم از این دانه عالی و پر خاصیت در شربت ها تون استفاده کنید و در طول شب میل کنید.

تخم ریحان سبز

تخم ریحان سبز

منظور از تخم ریحان در این مطلب تخم ریحان سبز هست.

برای کاهش حرارت بدن و عطش تخم ریحان بخورید

تخم ریحان همچون تخم شربتی چندین برابر حجم خودش آب جذب میکنه و پفی میشه. به همین دلیل استفاده از این دانه ها در نوشیدنی ها در روز های گرم میتونه به کاهش حرارت بدن و عطش کمک کنه.

تخم ریحان موثر در کاهش وزن

تخم ریحان به دلیل آب فراوانی که جذب میکنه و همچنبن فیبر بالایی که داره در طول روز میتونه به شما احساس سیری بده و به کاهش وزن کمک کنه.

برای سوزش معده از تخم ریحان استفاده کنید

در سال های اخیر به دلیل تغذیه نادرستی که رواج پیدا کرده مشکلات معده هم زیاد شده و خیلی از این مشکلات به دلیل بالا بودن اسید معده است که باعث سوزش معده هم میشه. تخم ریحان برای این دست از مشکلات معده بسیار مفیده و میتونه اثر خنک کنندگی در معده داشته باشه و باعث آرامبخشی معده بشه.

درمان دیابت

این دانه های تیره با تنظیم قند خون میتونن باعث بهبود دیابت نوع ۲ بشن.

تخم ریحان خیس خورده در آب

تخم ریحان خیس خورده در آب

تخم ربحان دارای خاصیت سم زدایی

تخم ریحان برای تسویه خون و کاهش تهوع و استفراغ و همچنین رفع مسمومیت های غذایی بسیار مفیده و ادرار آوره. همچنین تخم ریحان برای درمان یبوست و دفع راحت سموم از بدن. برای این کار میتونید مقداری تخم ریحان رو با شیر مخلوط کنید و قبل از خواب میل کنید.

دانه های ریحان دارای خاصیت ضد افسردگی و اضطراب هست. این دانه ها میتوانند به عنوان یک مسکن عمل کنند و خلق و خوی شما رو هم بهبود ببخشن.

تخم ریحان

تخم ریحان

تخم ریحان دارای خواص بسیاری هست که در این مطلب مجال گفتنش نبود. این دانه های پرخاصیت رو میتونید در آب یا شیر بخیسانید و به عنوان یک نوشیدنی در شربت ها یا بدون هیج طعم دهنده ای میل کنید و از خواص عالی اون بهره ببرید.

ارزش تغذیه ای تخم ریحان

تخم ریحان دارای مواد مغذی بسیاری هست که برای بدن ضروری هستن. این دانه ها حاوی انواع آنتی اکسیدان هاست که در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان موثر هستن. همچنین دارای روغن های متعدد مانند لیمونن٬ سیترال و اوژنول هست. همچنین دارای ویتامین ‌A و K و بتاکاروتن و لوتنین و زیگرانتین هست. تخم ریحان دارای مواد معدنی بسیار مهمی همچون پتاسیم و مس و کلسیم و فولات و منیزیم و منگنز هست که برای بدن بسیار ضروری اند.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 298 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:48

دامن های توتو جدیدا خیلی طرفدار پیدا کردن و خیلی هم با نمک و خوشگلن. این دامن های تورتوری که در انواع رنگ ها و اندازه ها پیدا میشن رو میشه به راحتی و با کمی حوصله توی خونه درست کرد. خوبی دامن های توتو اینه که احتیاجی به چرخ خیاطی و دوختن نداره و با مقداری تور و کش دور دامن و قیچی میشه این دامن ها رو درست کرد. در این مطلب آموزش دامن توتو رو داریم که میتونید در انواع رنگ ها برای کوچولو های خوشگلتون درست کنید. البته اگه توی سلیقه تون هست میشه سایز بزرگش رو هم برای خودتون درست کنید.

دامن توتو

دامن توتو

لوازم مورد نیاز برای دامن توتو

  • تور رنگی یا سفید به مقدار نیاز
  • قیچی
  • کش برای دور کمر
  • مقوایی به اندازه قد دامن
لوازم مورد نیاز برای دامن تور

لوازم مورد نیاز برای دامن تور

آموزش دامن توتو

ابتدا کش رو به اندازه ای که برای دور کمر مناسب هست برش بزنید. میزان کش اومدن کش رو هم حساب کنید و کش رو حدود نصف اندازه دور کمر بگیرید چون خودش رو باز میکنه.

کش رو به اندازه ای که برای دور کمر مناسب هست برش بزنید

کش رو به اندازه ای که برای دور کمر مناسب هست برش بزنید

انتهای کش رو هم با روبان بپوشونید. یعنی بعد از اینکه ابتدا و انتهای کش رو روی هم قرار دادید و دوختید با روبان قسمت دوخته شده کش رو بپوشونید. البته این مرحله خیلی اجباری نیست و بعدا هم توی کار خیلی دیده نمیشه.

انتهای کش رو با روبان بپوشونید

انتهای کش رو با روبان بپوشونید

برای این دامن باید از تور هایی که به شکل نوار هستن استفاده بشه. پس اگر نوار تور داشتید که چه بهتر و اگر هم نداشتید تور ها رو به نوار های۳۰-۴۰ سانتی بلند برش بزنید. هرچی نوار تور ها پهن تر باشه دامن زیباتری میشه.

مقوایی به اندازه قد دامنی که در نظر دارید ببرید و نوار های تور رو دور مقوا بپیچید و بعد از تمام شدن تور ها یک طرف رو برش بزنید.

نوار تور رو دور مقوایی که به اندازه قد دامن برش دادید بپیچید

نوار تور رو دور مقوایی که به اندازه قد دامن برش دادید بپیچید

یک طرف تور ها رو برش بزنید

یک طرف تور ها رو برش بزنید

حالا تور ها رو به صورت دولا از داخل کش رد کنید و قلاب کنید تا محکم شه.

تور رو به شکل دولا از داخل کش رد کنید و قلاب کنید

تور رو به شکل دولا از داخل کش رد کنید و قلاب کنید

به این شکل تور ها رو دور کش گره بزنید.

به این شکل تور ها رو دور کش گره بزنید.

به این شکل تور ها رو یکی یکی به کش گره بزنید

تور ها رو یکی یکی دور تا دور کش ببندید.

تور ها رو یکی یکی دور تا دور کش ببندید.

دور تا دور کش رو با تور پر کنید. به همین سادگی دامن توتو آماده اس.

دامن توتو

دامن توتو

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 597 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 21:15

چیزی که توی تابستون خیلی جذابه میوه های رنگی و خوشمزه اشه. توت فرنگی هم که جایگاه ویژه ای در بین میوه های تابستونی داره و این روزا هم حسابی فراوون و در دسترس هست. قبلا در مورد انواع نوشیدنی و دسر با توت فرنگی زیاد صحبت کردیم. در این مطلب طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی رو قرار میدم که یه نوشیدنی خنک و خیلی خوشمزه اس و مخصوصا برای این روز ها که روزه دار هستیم بسیار مناسبه. بهتره شبها از انواع نوشیدنی ها استفاده کنیم که در طول روز تحمل تشنگی برامون راحت تر باشه.

مطالب بستنی توت فرنگی و موهیتو و بستنی موز و توت فرنگی همچنین تیرامیسو توت فرنگی رو میتونید با کلیک روی لینک هاشون مشاهده بفرمایید.

میلک شیک

میلک شیک

مواد لازم برای تهیه میلک شیک توت فرنگی

  • توت فرنگی تازه یا فریز شده ۲۵۰ گرم
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری (اگه بخواید رژیمی باشه میتونید حذفش کنید)
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • بستنی وانیلی ۱ پیمانه (اگه بخواید رژیمی باشه میتونید حذفش کنید)
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری
توت فرنگی

توت فرنگی

مراحل تهیه میلک شیک توت فرنگی

توت فرنگی ها رو بعد از شستشو و جدا کردن کاسبرگ هاش خرد کنید.

خرد کردن توت فرنگی ها

خرد کردن توت فرنگی ها

همه مواد رو باهم در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. اگه مخلوط کن هم نداشتید میتونید توت فرنگی ها رو رنده ریز کنید و بعد با بقیه مواد مخلوط کنید و هم بزنید.

مخلوط کردن توت فرنگی با شیر و بستنی و شکر و وانیل

مخلوط کردن توت فرنگی با شیر و بستنی و شکر و وانیل

بستنی و شکر برای شیرین تر شدن و خوشمزه تر شدن این میلک شیک هست. اگر که خواستید میلک شیکتون رژیمی باشه میتونید خیلی ساده بستنی و شکر و حذف کنید و به جاش نصف پیمانه ی دیگه شیر اضافه کنید.

برای تزیین این میلک شیک میتونید از خود توت فرنگی استفاده کنید. همچنین از خامه قنادی هم برای روی میلک شیک ها میتونید استفاده کنید که خوشمزه ترش هم میکنه. نوش جان.

میلک شیک توت فرنگی با خامه

میلک شیک توت فرنگی با خامه

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 362 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 0:10

رسیدگی به پوست از اقدامات ضروری هست که هر انسانی باید بهش توجه داشته باشه. معمولا افراد وقتی به سن حدود سی سالگی میرسن تازه به فکر مراقبت از پوست و انواع کرم ها می افتن در حالیکه همیشه پیشگیری بهتر از درمانه و خیلی خوبه از سنین پایین تر از پوست مراقبت بیشتری بشه تا روند چروک شدن و پیر شدن پوست کند بشه. از راه های خیلی خوب و موثر برای طراوت و شادابی پوست بخور ها هستن. در این مطلب در مورد انواع بخور توضیحاتی میدم.

چرا توصیه می شود از بخور  گیاهان استفاده کنیم؟

برای بخور دادن صورت از گیاهان خوشبو مثل بابونه و نعنا و … استفاده کنید. این گیاهان باعث باز شدن منافذ پوست و افزایش خون رسانی به صورت می شوند و در نتیجه باعث طراوت پوست خواهند بود.

برای بخور 10 یا 15 دقیقه کافی است و بیشتر از این مدت نباید طول بکشد. هفته ای یک یا دو بار باید صورت را بخور داد و اگر حس می کنید پوستتان خسته است می توانید سه بار هم انجام دهید.

مراقبت از پوست با بخور

مراقبت از پوست با بخور

ساده ترین روش بخور چگونه است

کاسه یا کتری را از آب پر کنید و بگذارید جوش بیاید بعد از رو شعله بردارید و به آن مقداری گلاب، بابونه یا نعنا اضافه کنید و صورتتان را در مجاور آن قرار دهید. همچنین می توانید یک پارچه ضخیم روی سر بیندازید به طوری که سر و کاسه حاوی آب جوش زیر آن قرار بگیرد.

بعد از بخور لازم است صورت را با آب سرد بشویید تا منافذی که باز شده کوچک و جمع شود و بعد از آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

بخور طراوت دهنده و ضد جوش

در این نوع بخور گیاهان گل ختمی، گل شقایق، تخم گشنیز و بابونه را در ظرفی نگه داری کنید و هر بار به اندازه دو قاشق غذا خوری در 100 گرم آب بریزید و به مدت 5 دقیقه صورت را بخور دهید. با این کار صورتی شفاف و بدون جوش خواهید داشت.

بخور طراوت دهنده

بخور طراوت دهنده

بخور ضد جوش کاسنی

در این نوع بخور از گل و تخم و ریشه ی گیاه کاسنی استفاده می کنیم و همچنین تخم گشنیز را هم اضافه می کنیم و هر بار به میزان دو قاشق غذا خوری در آب جوش می ریزیم و به مدت 5 دقیقه بخور انجام میدهیم . این بخور برای از بیم بردن جوش بسیار موثر است.

بخور کاسنی

بخور کاسنی

بخور ضد جوش های سر سیاه

دو قاشق غذا خوری گل بابونه را در 100 گرم آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه صورت را بخور دهید سپس ظرف را در جایی خنک قرار دهید تا ولرم شود بعد از آن مقداری از محلول را روی پوست خود بمالید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم بشویید. با این کار جوش های سر سیاه صورت شما از بین می رود.

بخور انبه هندی

بخور انبه هندی سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث زیبایی و طراوت پوست می شود.

بخور انبه

بخور انبه

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 344 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 22:17

سرگرم کردن بچه ها همیشه توی حوصله ی آدم نیست. مخصوصا آپارتمان ها آدم رو کلافه تر میکنه و واقعا آدم نمیدونه چطور فرزندش رو سرگرم کنه. خیلی خوبه که یه سری بازی ها مثل ساخت انواع اوریگامی ها و یا اینی که در این مطلب میگم بلد باشیم و از این دست بازی های ساده و کم هزینه برای سرگرمی استفاده کنیم. در این مطلب با آموزش یه بازی خیلی ساده با لوازم بازیافتی همراهتون هستم.

بازی نهنگ و ماهی با بطری

بازی نهنگ و ماهی با بطری

لوازم مورد نیاز برای ساخت بازی نهنگ و ماهی

  • بطری خالی
  • نخ ضخیم یا کاموا
  • در بطری یا تخم مرغ شانسی کوچیک
  • قیچی
  • ماژیک برای رنگ کردن

روش ساخت بازی نهنگ و ماهی

روی بطری با مداد ابتدا نقش دهان و دندان های نهنگ رو میکشیم. بعد هم با قیچی برش میزنیم و بت ماژیک رنگ میکنیم.

آموزش ساخت بازی نهنگ و ماهی با بطری شیر

آموزش ساخت بازی نهنگ و ماهی با بطری شیر

مثل عکس بالا نقش نهنگ رو روی بطری میکشیم. باله هاش رو هم اگه دوست داشتید از بالای بطری برش بزنید و مثل عکس زیر بالای بدن نهنگ بچسبونید.

بازی بطری نهنگ و ماهی

بازی بطری نهنگ و ماهی

در بطری رو هم سوراخ کنید و نخ رو ازش رد کنید و گره بزنید و مجددا به بطری ببندید. سر دیگه ی نخ رو هم به یه تخم مرغ شانسی کوچیک که روش ماهی نقاشی کردید وصل کنید و یا اگه تخم مرغ شانسی های کوچیک هم در دسترستون نبود از یه در بطری دیگه استفاده کنید. این بازی به این شکل هست که بطری نهنگ رو در یک دست بگیرید و بدون دخالت دست دیگه ماهی رو توی دهن نهنگ بندازید. هر کسی که توی زمان کمتری ماهی رو توی دهن نهنگ انداخت برنده اس و یا تعداد بالاتری بتونه این کار رو انجام بده.

این کار رو میتونید با شکل گل و زنبور و یا هر شکلی که خودتون علاقه دارید انجام بدید.

ساخت اسباب بازی با بطری

ساخت اسباب بازی با بطری

بازی با بطری

بازی با بطری

این بازی خیلی ساده و کم هزینه اس و میتونید به سادگی و در زمان خیلی کم بسازید و برای چند ساعت هم که شده سرگرم باشید.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 425 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 2:07

می دونیم که دمنوش های مختلف همواره فواید زیادی دارند و برای تسکین دردها یک گزینه ی موثر هستن. دمنوش سیب، دارچین، زنجبیل و هل خواص منحصر بفرد و زیادی داره، از جمله برای رماتیسم، رفع درد مفاصل، رفع خستگی بدن، پوکی استخوان و پایین آوردن تب استفاده می شود .خانم ها اگر در دوران قاعدگی این نوشیدنی رو به صورت گرم میل کننپ و پس از آن، به مدت 10 دقیقه استراحت کنن، برای تسکین دردشون در این دوران خیلی مفیده.

دمنوش آماده

دمنوش سیب

بیایین با خواص مواد لازم برای این دمنوش بیشتر آشنا بشیم؛

خواص سیب

این سخن قدیمی که “مصرف روزانه یک سیب، انسان را از پزشک بی نیاز می کند”، کاملا درسته. سیب خطر چندین سرطان معمولی را کاهش داده و مغز رو از آسیب هایی که آلزایمر به دنبال داره، محافظت می کند. سیب میتونه میزان کلسترول خون رو کاهش داده و عملکرد گوارش رو بهبود ببخشد.

خواص زنجبیل

زنجبیل با داشتن خاصیت تسکین دهندگی،آرام بخشی و ضد تورمی،دارویی ارزشمندی محسوب می شه.زنجبیل که در کشورهای آفریقا،چین و هند مصرف زیادی داره،می توان برای افزودن طعم به غذاها اضافه یا به شکل دم کرده دارویی مصرف بشه.زنجبیل درمان قطعی ورم مفاصل بوده و در صورت مصرف مداوم،درد تورم مفاصل رو کاهش داده و حرکت رو آسان می کند.

خواص دارچین

دارچین که از سال های پیش به دلیل طبع گرم مورد استفاده قرار میگرفته،برای سرماخوردگی و دستگاه گردش خون مفید است.ترکیبات موجود در دارچین،قند خون را کاهش داده و برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم مفید است.

خواص هل

هل،تنها طعم دهنده ای عالی نیست،بلکه پادزهری برای خیلی از بیماری هاست که بر اثر مسمومیت ظاهر میشن.این ادویه اشتهاآور بوده،بزاق دهان رو افزایش میده؛پس برای دوره نقاهت که انسان کم اشتها می شود،مناسبه.نیز به درمان عفونت لثه،گلودرد و اختلالات تنفسی خیلی کمک می کند.در طب سنتی چین،از هل برای درمان ناراحتی معده،نفخ معده و باقی مشکلات گوارشی استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه دمنوش سیب و زنجبیل

  • سیب:1 عدد
  • هل:8 عدد
  • دارچین: 1 قاشق مرباخوری
  • عسل : 2 قاشق مرباخوری برای هر لیوان
  • زنجبیل: 1/2 قاشق مرباخوری
مواد لازم برای دمنوش

مواد لازم برای دمنوش

مراحل آماده سازی دمنوش سیب

سیب ها را نگینی و یا رنده می کنیم و همراه دارچین،هل،زنجبیل داخل قوری چینی میریزیم و سه لیوان آب جوش به قوری چینی اضافه می کنیم.قوری را به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم می گذاریم تا دم بکشه.

مواد دمنوش در قوری

مواد دمنوش در قوری

اضافه کردن سه پیمانه آب

اضافه کردن سه پیمانه آب

حال که دمنوش ما آماده شد،اون رو در یک لیوان یا فنجان بزرگ ریخته،عسل رو به اون اضافه کنید و هم بزنین تا عسل کاملا حل بشه.

دمنوش آماده

دمنوش آماده

توجه:نوشیدن هر لیوان این دمنوش،باید 7 دقیقه طول بکشه و جرعه جرعه بنوشید.آن را به صورت گرم میل و بعد از آن 10 دقیقه استراحت کنین.خوردن این دمنوش رو به مدت دو ماه ادامه بدین تا بیماری از بدن شما بیرون برود.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 304 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 12:58

واقعا نمیدونم در مورد مطالبی که دیر به دیر گذاشته میشن و یا نظم زمانی ندارن و شما دوستان گلمون رو منتظر میذاره چه بهونه ای بیارم که موجه باشه. دلایل من هرچقدر هم که برای خودم قابل قبول باشه نمیتونه بهونه خوبی برای این تاخیر ها باشه. پس خیلی خانومانه و شیک از همتون عذر خواهی میکنم و بهونه ها رو نمیگم. خلاصه اینکه ممنون از همتون که صبوری میکنید و همچنان عزیزان دونفره ای هستید. منم سعیم رو میکنم که انشاالله برنامه ریزی بهتری برای این مسائل داشته باشم.

ماه رمضان که به همه ی ما ثابت شده ماه برکت و گشایش هست رو بهتون تبریک میگم و دعا میکنم از برکت هایی که خدا در این ماه بهمون میده نهایت بهره رو ببریم. براتون دعا میکنم همیشه در سایه لطف خدای مهربون با معرفت و خوشی و سلامتی زندگی کنید. شما هم توی این ماه عزیز ما رو خیلی دعا کنید.

به نظرم رسید بهتره یک مرور به مطالب آشپزی که از رمضان های سال پیش به یادگار مونده داشته باشیم.

انواع سوپ ها برای افطاری

همونطوری که میدونید از بهترین گزینه ها برای افطاری و باز کردن روزه سوپ ها هستن. سوپ ها به دلیل سبک بودن و گرم بودن برای معده بسیار مناسب تر از غذاهای خام و یا سرد هستن. سوپ جو پرک یا سوپ سبزیجات و همچنین سوپ قارچ و یا سوپ ماکارونی میتونن برای افطاری بسیار مناسب و سیرکننده باشن.

انواع آش ها برای افطاری

آش ها هم که دیگه نیازی به تعریف ندارن و همیشه برای افطاری قابل استفاده ان. فقط نظر شخصی من اینه که آش رو چون کمی سنگین هست برای باز کردن روزه استفاده نکنید و بهتره به عنوان شام مصرف بشه و یا حداقل برای افطاری به مقدار کم میل کنید. طرز تهیه آش شله قلمکار عالی و همچنین آش رشته و آش بادمجان هم بسیار مغذی اند و میتونن گزینه های مناسبی برای ماه رمضان باشن.

حلیم برای ماه رمضان

حلیم ها هم به دلیل داشتن گندم یا جو فراوان برای افطاری بسیار مغذی ان. میتونید طرز تهیه حلیم گندم و یا حلیم بادمجان رو هم با کلیک روی لینک هاش مشاهده بفرمایید.

دسر های شیرین برای افطاری

دسر های شیرین سنتی در کشور ما زیاد هستن. توصیه میکنم از این دست دسر ها به صورت گرم برای افطاری استفاده کنید. شله زرد و یا شیر برنج و فرنی به دلیل گرم بودن و شیرین بودن برای روزه دار ها میتونه خیلی مفید باشه. همچنین فرنی قالبی هم برای سفره های مهمونی میتونه تزیین زیبایی باشه. از انواع حلوا مثل حلوای هویج و حلوای نسکافه و حلوا زعفرانی و حلوا با آرد گندم هم میتونید برای سفره های افطاریتون بهره بگیرید.

انواع شیرینی برای ماه رمضان

شیرینی هایی که معمولا روی سفره افطاری هستن بامیه هست که خیلیی خوشمزه اس و همچنین گوشفیل. میتونید از کلوچه های خرمایی و یا نان های خرمایی هم برای افطاری استفاده کنید.

کلوچه خرمایی ترد و خوشمزه

کلوچه خرمایی ترد و خوشمزه

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 338 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 20:12

لواشک یکی از تنقلات مورد علاقه بچه های ما و حتی بعضی از بزرگتر هاست. پس چه بهتر اینکه ما این خوراکی ها رو خودمون توی منزل و به صورت کاملا بهداشتی درست کنیم. لواشک رو می تونیم بر حسب سلیقه با هر میوه ای درست کنیم. حتی با میوه های اضافی که توی یخچال داریم لواشک درست کنیم. دز این مطلب طرز تهیه آلو سبز رو قرار میدم که بسیار خوشمزه و لذیذه.

لواشک آلو

لواشک آلو

مواد لازم برای تهیه لواشک آلو سبز

  • آلو سبز: نیم کیلو برای دو سینی لواشک
  • نمک :به میزان لازم
آلو سبز

آلو سبز

مراحل تهیه لواشک آلو سبز

ابتدا آلوهارو می شوییم و داخل قابلمه ریخته،یک پیمانه آب و به مقدار لازم نمک به آن اضافه می کنیم و می گذاریم روی شعله بپزد. (حدودا یک ساعت و نیم زمان برای پخت آلوها)

آلو سبز در حال پختن

آلو سبز در حال پختن

وقتی آلوها پخت، آنها را از روی شعله برمیداریم و میذاریم که سرد شود. سپس آنها را داخل یک آبکش(که زیر آن یک قابلمه گذاشته ایم)میریزیم و با کف دست مواد را فشار می دهیم تا آب مواد خارج بشه.این مرحله را آنقدر ادامه میدیم تا همه ی آب مواد خارج شود و به عبارتی فقط هسته های آلو در آبکش باقی بمونه.

مواد لواشک که از صافی رد کردیم

مواد لواشک که از صافی رد کردیم

حال نوبت به مرحله آخر میرسه. باید کف سینی را چرب کنیم.ی کی از موارد مهمی که باید زمان درست کردن لواشک بهش توجه کنیم در این مرحله است که باید حواسمون باشه که لواشک ما طعم روغن نگیره. بستگی به اندازه سینی دو یا سه قطره روغن رو کف سینی میریزیم و با برس آنقدر کف سینی میمالم که فقط یک حالت چرب بگیرد و اثری از روغن روی سینی باقی نماند.(البته آنقدر هم روغن کم نمالید که در آخر لواشک به سختی از ظرف جدا شود)
حال که سینی را چرب کردیم. موادمان رو دورن سینی میریزیم. که یک لایه نازک از مواد کف سینی پخش شود.
حال سینی لواشک خود را در آفتاب قرار می دهیم.

قرار دادن سینی لواشک در آفتاب

قرار دادن سینی لواشک در آفتاب

توجه کنید که مواد ما نباید به مدت طولانی رو به روی آفتاب بمونه چون باعث میشه که لواشک خشک بشه.بعد از چند ساعت که لواشک سفت شد(یعنی اگر انگشت روی آن فشار بدیم جای انگشت ما نمونه)سینی را به داخل منزل میاریم.

لواشک آماده

لواشک آماده

توجه کنید اگر خونه شما آپارتمانیه،یا به حیاط و بالکن دسترسی ندارین،میتونین توی همون اتاقتون از یک پنکه برای این کار استفاده کنید.
سپس لواشک آماده رو از سینی جدا می کنیم.نوش جان

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 294 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 15:30

وقتی قرار باشه با عشق به کسی کادو بدیم و همه محبتمون رو بهش نشون بدیم براش سنگ تموم میذاریم. من از اون دست آدم هام که ساختن ظرف اون کادو هم برام جذابه. قبلا هم آموزش ساخت جعبه کادو های زیادی رو روی سایت قرار دادیم. در این مطلب هم ساخت یک جعبه کادوی زیبا با طرح قلب رو قرار میدم که تنها نکته ی اون در الگوی اولیه شه. در این مطلب الگوی ساخت جعبه کادوی قلبی رو با مراحل ساختش قرار میدم.

جعبه کادو های فانتزی هندسی و جعبه کادو توت فرنگی و آموزش ساخت جعبه کادو های دیگه رو هم در این لینک مشاهده کنید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت جعبه کادو قلبی

  • مقوا به طرح و رنگ دلخواهتون
  • چسب مناسب (حرارتی یا ماتیکی یا 123)
  • الگوی داده شده
  • قیچی
الگوی ساخت جعبه کادو قلبی

الگوی ساخت جعبه کادو قلبی

مراحل ساخت جعبه کادوی قلب

ابتدا الگو رو به اندازه ذلخواهتون پرینت بگیرید. بعد هم الگو رو به هر روشی که راحت هستید روی مقوا ببرید. مثلا میتونید کاغذی که الگو رو روش پرینت گرفتید با چسب نواری روی مقوا بچسبونید و برش بزنید و یا اینکه با مدار الگو رو روی مقوا بکشید و برش بزنید.

حالا قسمت خط چین که در الگو مشخص شده رو روی الگویی که برش زدید تا کنید. لبه هایی رو هم که با فلش در عکس زیر مشخص شده به داخل تا کنید.

مراحل ساخت جعبه کادو قلب

مراحل ساخت جعبه کادو قلب

حالا لبه های برگردونده رو چسب بزنید و چهار بخش دیواره های الگو رو هم با تا های عمودی مشخص کنید. بعد هم قسمت هایی که برگردونده بودین و قسمت هایی که باید به هم گره بخورن و بسته بشن ببندید و اگه لازم بود چسب بزنید.

در عکس زیر کاملا مشخصه که چه قسمت هایی به هم چفت میشن.

جعبه کادو قلب

جعبه کادو قلب

این الگو رو قبل از اینکه روی مقوا پیاده کنید یک بار با کاغذ امتحان کنید که نکاتش رو متوجه بشید و خدای نکرده کار خراب نشه.

جعبه کادو قلبی

جعبه کادو قلبی

ساخت جعبه کادوی قلبی

ساخت جعبه کادوی قلبی

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 489 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 15:30

پیامبر اکرم میفرمایند روغن زیتون بخورید ،زیرا صفرا و سودای بدن را متعادل می سازد، بلغم را از بین می برد اعصاب را قوی و انسان را خوش اخلاق و نیک نفس می کند غم و اندوه را بر طرف می کند. همین حدیث کافیه برای اینکه متوجه خواص بی نظیر زیتون و روغن زیتون بشیم. پس چه خوبه این میوه عالی رو در سبد غذایی روزانمون بگنجونیم و از فوایدش بهره ببریم.

زیتون

زیتون

میوه ی زیتون

میوه زیتون سفت و بیضی شکل و گوشتی است. در مغز آن یک هسته قرار دارد. هسته آن دارای یک قشر چوبی سخت و در داخل آن مغز است.

شکل میوه زیتون تخم مرغی است که اول رنگ سبز به خود می گیرد و به تدریج که رسیده تر می شود به رنگ بنفش و سپس قهوه ای و سرانجام سیاه و تیر می شود.

زیتون

زیتون

خواص درمانی و مواد مصرف زیتون

  1. خوردن زیتون پرورده با غذا اشتها آوراست و نیروی جنسی را می افزاید .
  2. مصرف پخته شده آن برای معالجه نقرس و درد مفاصل توصیه می شود .
  3. زیتون رسیده را مدتی در آب نمک بخیسانید سپس با مغز گردو بخورید . دستگاه گوارش را تقویت می کند .
  4. آن را در آب غوره آن قدر بجوشانید تا مانند عسل شود سپس آن را در دهان بگردانید تا حدودی درد دندان پوسیده قطع و از پیشرفت پوسیدگی جلو گیری کند .
  5. ضماد آب میوه زیتون را برای پیش گیری از ریزش مو و کچلی و جوش های سر مفید است .
  6. ضماد میوه رسیده زیتون برای سرباز کردن سوزه و رفع پوسته دادن مفید است.
  7. ضماد میوه نارس آن برای درمان سوختگی با آتش مفید است .

میوه و روغن

خواص درمانی روغن زیتون

  1. یک استکان از آن را به یک باره بنوشید. انواع مسمومیت ،به ویژه مسمومیت ناشی از تنفس سرب را برطرف می سازد .
  2. بعد ار هر وعده غذای روزانه ،یک قاشق مربا خوری از آن را بخورید .یبوست مادران را به هنگام بارداری درمان می کند .
  3. هر روز صبح ناشتا ،یک قاشق سوپ خوری از آن را با آب پرتقال یا آب لیمو مخلوط کنید و بنوشید ،رسوب کیسه صفرا را خارج و کبد را تقویت می کند و درد کبد را تسکین می دهد .
  4. نوشیدن 70 گرم مخلوط آن بانیم لیتر آب یا ماءالشعیر،مسهل است و درد اعضای بدن را تسکین می دهد .
  5. روغنی که میوه نارس زیتون گرفته می شودبرای دندان ها مفید است.
  6. آن را گرم کن و به محل عقرب گزیدگی بمالون ،درد آن را تسکین می دهد .
  7. مالیدن روغن زیتون عتیق به چشم ،برای تقویت چشم مفید است .
  8. مالیدن آن برای تسکین درد های سر و با مرهم برای التیام زخم ها توضیه می شود
  9. چرب کردن و ماساژدادن با روغن زیتون نرمی استخوان بچه ها را درمان می کند ،پادرد مادران باردار را تسکین می دهد.
  10. اگر کمی نفت را با روغن زیتون مخلوط کنیم و روزانه سه بار هر بار دو قطره در گوش بچکانیم ،درد گوش را ،که از سردی و رطوبت باشد را تسکین می دهد.
  11. یک قاشق از آن را با دو قاشق عسل مخلوط کنیدم و به صورت بمالیدم و خوب ماساژ دهیم آلودگی های پوست را پاک می کند. ورنگ پوست را روشن تر و آن را جوان تر می کند.
  12. روغن زیتون را با کاهو پخته و له شده مخلوط و ضماد کنیدم آبسه (ورم )را درمان می کند .
  13. سیاه دانه را در روغن زیتون بریزیم و سرخ کنیدم. سپس آن را در حدود چهار قطره در بینی بچکانیم ،زکام را بر طرف می کند .
  14. آن را با آهک تصفیه شده مخلوط کنیم و هر روز مثل مرهم ضماد نماییم .سالک را درمان می کند.
  15. چنانچه ده شب پی در پی،سر را با روغن زیتون تصفیه نشده ماساژ دهیدم و بپیچیم وبخوابیم،موخوره را بر طرف می کند .
  16. شکوفه خرمای نرسیده رادر روغن زیتون بریزیم و چندین روز و چندین بار به هم بزنیم ،سپس آن را هر روز بر سر بمالیم و یا در حمام روغن زیتون را با زرده تخم مرغ مخلوط کنیم و بر سر بمالیم از ریزش مو جلو گیری می کند .
  17. به روغن زیتون نمک بزنیم و به بدن بمالیم خارش بدن را تسکین می دهد ،انواع سوختگی را درمان می کند.
  18. روغن زیتون نرم کننده و صفرا بر است .
  19. روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آن را با لیمو مصرف کنیم.
  20. روغن زیتون از بین برنده کرم بدن است
  21. برای رفع خارش گزیدگی حشرات،روغن زیتون را به محل گزیدگی بمالید.
  22. برای رفع سرفه های خشک مفید است .
  23. بدن بچه هایی را که مبتلا به نرمی استخوان و کم خونی اند با روغن زیتون ماساژ دهید مفید است.
  24. برای رفع عفونت لثه روغن زیتون را روی لثه بمالید.
  25. برای درمان نقرس،از مخلوط روغن زیتون با روغن بابونه استفاده کنیم ،بدین ترتیب که در یک قاشق غذا خوری روغن زیتون دو قطره بابونه بریزیم ، با هم مخلوط کنیم و محل درد را با آن ماساژدهیدم.
خواص روغن زیتون

خواص روغن زیتون

منبع:

کتاب سلامت و شادابی میوه ها/دکتر محمد دریایی/متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 312 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 15:30

پیامبر اکرم میفرمایند روغن زیتون بخورید ،زیرا صفرا و سودای بدن را متعادل می سازد، بلغم را از بین می برد اعصاب را قوی و انسان را خوش اخلاق و نیک نفس می کند غم و اندوه را بر طرف می کند. همین حدیث کافیه برای اینکه متوجه خواص بی نظیر زیتون و روغن زیتون بشیم. پس چه خوبه این میوه عالی رو در سبد غذایی روزانمون بگنجونیم و از فوایدش بهره ببریم.

زیتون

زیتون

میوه ی زیتون

میوه زیتون سفت و بیضی شکل و گوشتی است. در مغز آن یک هسته قرار دارد. هسته آن دارای یک قشر چوبی سخت و در داخل آن مغز است.

شکل میوه زیتون تخم مرغی است که اول رنگ سبز به خود می گیرد و به تدریج که رسیده تر می شود به رنگ بنفش و سپس قهوه ای و سرانجام سیاه و تیر می شود.

زیتون

زیتون

خواص درمانی و مواد مصرف زیتون

  1. خوردن زیتون پرورده با غذا اشتها آوراست و نیروی جنسی را می افزاید .
  2. مصرف پخته شده آن برای معالجه نقرس و درد مفاصل توصیه می شود .
  3. زیتون رسیده را مدتی در آب نمک بخیسانید سپس با مغز گردو بخورید . دستگاه گوارش را تقویت می کند .
  4. آن را در آب غوره آن قدر بجوشانید تا مانند عسل شود سپس آن را در دهان بگردانید تا حدودی درد دندان پوسیده قطع و از پیشرفت پوسیدگی جلو گیری کند .
  5. ضماد آب میوه زیتون را برای پیش گیری از ریزش مو و کچلی و جوش های سر مفید است .
  6. ضماد میوه رسیده زیتون برای سرباز کردن سوزه و رفع پوسته دادن مفید است.
  7. ضماد میوه نارس آن برای درمان سوختگی با آتش مفید است .

میوه و روغن

خواص درمانی روغن زیتون

  1. یک استکان از آن را به یک باره بنوشید. انواع مسمومیت ،به ویژه مسمومیت ناشی از تنفس سرب را برطرف می سازد .
  2. بعد ار هر وعده غذای روزانه ،یک قاشق مربا خوری از آن را بخورید .یبوست مادران را به هنگام بارداری درمان می کند .
  3. هر روز صبح ناشتا ،یک قاشق سوپ خوری از آن را با آب پرتقال یا آب لیمو مخلوط کنید و بنوشید ،رسوب کیسه صفرا را خارج و کبد را تقویت می کند و درد کبد را تسکین می دهد .
  4. نوشیدن 70 گرم مخلوط آن بانیم لیتر آب یا ماءالشعیر،مسهل است و درد اعضای بدن را تسکین می دهد .
  5. روغنی که میوه نارس زیتون گرفته می شودبرای دندان ها مفید است.
  6. آن را گرم کن و به محل عقرب گزیدگی بمالون ،درد آن را تسکین می دهد .
  7. مالیدن روغن زیتون عتیق به چشم ،برای تقویت چشم مفید است .
  8. مالیدن آن برای تسکین درد های سر و با مرهم برای التیام زخم ها توضیه می شود
  9. چرب کردن و ماساژدادن با روغن زیتون نرمی استخوان بچه ها را درمان می کند ،پادرد مادران باردار را تسکین می دهد.
  10. اگر کمی نفت را با روغن زیتون مخلوط کنیم و روزانه سه بار هر بار دو قطره در گوش بچکانیم ،درد گوش را ،که از سردی و رطوبت باشد را تسکین می دهد.
  11. یک قاشق از آن را با دو قاشق عسل مخلوط کنیدم و به صورت بمالیدم و خوب ماساژ دهیم آلودگی های پوست را پاک می کند. ورنگ پوست را روشن تر و آن را جوان تر می کند.
  12. روغن زیتون را با کاهو پخته و له شده مخلوط و ضماد کنیدم آبسه (ورم )را درمان می کند .
  13. سیاه دانه را در روغن زیتون بریزیم و سرخ کنیدم. سپس آن را در حدود چهار قطره در بینی بچکانیم ،زکام را بر طرف می کند .
  14. آن را با آهک تصفیه شده مخلوط کنیم و هر روز مثل مرهم ضماد نماییم .سالک را درمان می کند.
  15. چنانچه ده شب پی در پی،سر را با روغن زیتون تصفیه نشده ماساژ دهیدم و بپیچیم وبخوابیم،موخوره را بر طرف می کند .
  16. شکوفه خرمای نرسیده رادر روغن زیتون بریزیم و چندین روز و چندین بار به هم بزنیم ،سپس آن را هر روز بر سر بمالیم و یا در حمام روغن زیتون را با زرده تخم مرغ مخلوط کنیم و بر سر بمالیم از ریزش مو جلو گیری می کند .
  17. به روغن زیتون نمک بزنیم و به بدن بمالیم خارش بدن را تسکین می دهد ،انواع سوختگی را درمان می کند.
  18. روغن زیتون نرم کننده و صفرا بر است .
  19. روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آن را با لیمو مصرف کنیم.
  20. روغن زیتون از بین برنده کرم بدن است
  21. برای رفع خارش گزیدگی حشرات،روغن زیتون را به محل گزیدگی بمالید.
  22. برای رفع سرفه های خشک مفید است .
  23. بدن بچه هایی را که مبتلا به نرمی استخوان و کم خونی اند با روغن زیتون ماساژ دهید مفید است.
  24. برای رفع عفونت لثه روغن زیتون را روی لثه بمالید.
  25. برای درمان نقرس،از مخلوط روغن زیتون با روغن بابونه استفاده کنیم ،بدین ترتیب که در یک قاشق غذا خوری روغن زیتون دو قطره بابونه بریزیم ، با هم مخلوط کنیم و محل درد را با آن ماساژدهیدم.
خواص روغن زیتون

خواص روغن زیتون

منبع:

کتاب سلامت و شادابی میوه ها/دکتر محمد دریایی/متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 288 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 1:36

زمانی که فردی وزنش کمتر از حد طبیعی باشد می گوییم شخص لاغر است. اولین قدم برای درمان افراد لاغر این است که تشخیص دهیم علت لاغری چه چیزی میتواند باشد. از علل کاهش وزن می توان به کاهش اشتها، پیروی از رژیم های خاص، بیماری هایی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند، وجود انگل در بدن و … اشاره کرد. شخص لاغر باید درمان شود و باید دانست که خوردن هر نوع ماده غذایی باعث چاقی نمی شود و حتی ممکن است نتیجه عکس هم داشته باشد. به همین علت در مطلب زیر مواد غذایی چاق کننده و و نحوه مصرف آن ها را توضیح میدهم.

درمان و رفع بی اشتهایی با گل بابونه و ساقه آن

20 گرم گل بابونه و ساقه آن را خشک کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه صبر کنید دم بکشد و سپس آن را کمی شیرین کنید و قبل از هر غذا یک فنجان از آن بنوشید. گل بابونه باعث افزایش اشتها می شود.

گل بابونه

گل بابونه

درمان لاغری با میه ها

  • زردآلو به علت داشتن آهن ، مس ، فسفر و … بسیار مفید است سعی کنید حتما این میوه خوشمزه رو تو دستور رژیمتون قرار بدید.
  • انگور ، کشمش ، خرما ، انجیر ، توت، پنیر ،عسل و خاکشیر مواد غذایی بسیار مفیدی هستند که باید در وعده صبحانه خورده شوند . دقت کنید که خوردن این مواد در شب باعث لاغری می شود.
  • توت فرنگی منبع غنی از ید است و باعث چاقی می وشد.
  • خوردن مغز پسته افراد لاغر را چاق می کند.
  • اگر میخواهید چاق شوید حتما در وعده صبحانه آب هویج را قرار دهید دقت کنید که خوردن هویج خام به صورت همه روزه باعث لاغری میشود .

همچنین جهت درمان لاغری و چاق شدن هر روز 50 گرم کنجد را با مقداری مغز بادام کمی شکر مخلوط کنید و بسابید و با یک عدد تخم مرغ آب پز کامل مخلوط کرده و میل نمایید.

تقویت عمومی بدن با گشنیز

تخم گشنیز را پودر کنید و به نسبت مساوی با شکر یا عسل مخلوط کنید و بخورید.

گشنیز

گشنیز

درمان لاغری با گردو

گردو را با عسل مخلوط کنید یا مربای گردو درست کنید این کار تاثیر زیادی در چاق شدن افراد دارد.

برای چاق شدن گردو بخورید

برای چاق شدن گردو بخورید

درمان لاغری با عسل

هر روز صبح عسل و کره میل کنید ، یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق عسل و شیر مخلوط کنید و هر روز صبح یک لیوان از این معجون میل کنید.

secret-honey

چهار تخم اشتها آور

رازیانه، زنیان، زیره سیاه و زیره سبز

کلیه مواد بالا را با هم مخلوط کنید و بگذارید که دم بکشد بعد مواد را بکوبید تا حدی که به صورت نیم کوب در بیاید و میل کنید.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 253 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 18:44

لواشک یکی از تنقلات مورد علاقه بچه های ما و حتی بعضی از بزرگتر هاست. پس چه بهتر اینکه ما این خوراکی ها رو خودمون توی منزل و به صورت کاملا بهداشتی درست کنیم. لواشک رو می تونیم بر حسب سلیقه با هر میوه ای درست کنیم. حتی با میوه های اضافی که توی یخچال داریم لواشک درست کنیم. دز این مطلب طرز تهیه آلو سبز رو قرار میدم که بسیار خوشمزه و لذیذه.

لواشک آلو

لواشک آلو

مواد لازم برای تهیه لواشک آلو سبز

  • آلو سبز: نیم کیلو برای دو سینی لواشک
  • نمک :به میزان لازم
آلو سبز

آلو سبز

مراحل تهیه لواشک آلو سبز

ابتدا آلوهارو می شوییم و داخل قابلمه ریخته،یک پیمانه آب و به مقدار لازم نمک به آن اضافه می کنیم و می گذاریم روی شعله بپزد. (حدودا یک ساعت و نیم زمان برای پخت آلوها)

آلو سبز در حال پختن

آلو سبز در حال پختن

وقتی آلوها پخت، آنها را از روی شعله برمیداریم و میذاریم که سرد شود. سپس آنها را داخل یک آبکش(که زیر آن یک قابلمه گذاشته ایم)میریزیم و با کف دست مواد را فشار می دهیم تا آب مواد خارج بشه.این مرحله را آنقدر ادامه میدیم تا همه ی آب مواد خارج شود و به عبارتی فقط هسته های آلو در آبکش باقی بمونه.

مواد لواشک که از صافی رد کردیم

مواد لواشک که از صافی رد کردیم

حال نوبت به مرحله آخر میرسه. باید کف سینی را چرب کنیم.ی کی از موارد مهمی که باید زمان درست کردن لواشک بهش توجه کنیم در این مرحله است که باید حواسمون باشه که لواشک ما طعم روغن نگیره. بستگی به اندازه سینی دو یا سه قطره روغن رو کف سینی میریزیم و با برس آنقدر کف سینی میمالم که فقط یک حالت چرب بگیرد و اثری از روغن روی سینی باقی نماند.(البته آنقدر هم روغن کم نمالید که در آخر لواشک به سختی از ظرف جدا شود)
حال که سینی را چرب کردیم. موادمان رو دورن سینی میریزیم. که یک لایه نازک از مواد کف سینی پخش شود.
حال سینی لواشک خود را در آفتاب قرار می دهیم.

قرار دادن سینی لواشک در آفتاب

قرار دادن سینی لواشک در آفتاب

توجه کنید که مواد ما نباید به مدت طولانی رو به روی آفتاب بمونه چون باعث میشه که لواشک خشک بشه.بعد از چند ساعت که لواشک سفت شد(یعنی اگر انگشت روی آن فشار بدیم جای انگشت ما نمونه)سینی را به داخل منزل میاریم.

لواشک آماده

لواشک آماده

توجه کنید اگر خونه شما آپارتمانیه،یا به حیاط و بالکن دسترسی ندارین،میتونین توی همون اتاقتون از یک پنکه برای این کار استفاده کنید.
سپس لواشک آماده رو از سینی جدا می کنیم.نوش جان

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 309 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 18:44

وقتی قرار باشه با عشق به کسی کادو بدیم و همه محبتمون رو بهش نشون بدیم براش سنگ تموم میذاریم. من از اون دست آدم هام که ساختن ظرف اون کادو هم برام جذابه. قبلا هم آموزش ساخت جعبه کادو های زیادی رو روی سایت قرار دادیم. در این مطلب هم ساخت یک جعبه کادوی زیبا با طرح قلب رو قرار میدم که تنها نکته ی اون در الگوی اولیه شه. در این مطلب الگوی ساخت جعبه کادوی قلبی رو با مراحل ساختش قرار میدم.

جعبه کادو های فانتزی هندسی و جعبه کادو توت فرنگی و آموزش ساخت جعبه کادو های دیگه رو هم در این لینک مشاهده کنید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت جعبه کادو قلبی

  • مقوا به طرح و رنگ دلخواهتون
  • چسب مناسب (حرارتی یا ماتیکی یا 123)
  • الگوی داده شده
  • قیچی
الگوی ساخت جعبه کادو قلبی

الگوی ساخت جعبه کادو قلبی

مراحل ساخت جعبه کادوی قلب

ابتدا الگو رو به اندازه ذلخواهتون پرینت بگیرید. بعد هم الگو رو به هر روشی که راحت هستید روی مقوا ببرید. مثلا میتونید کاغذی که الگو رو روش پرینت گرفتید با چسب نواری روی مقوا بچسبونید و برش بزنید و یا اینکه با مدار الگو رو روی مقوا بکشید و برش بزنید.

حالا قسمت خط چین که در الگو مشخص شده رو روی الگویی که برش زدید تا کنید. لبه هایی رو هم که با فلش در عکس زیر مشخص شده به داخل تا کنید.

مراحل ساخت جعبه کادو قلب

مراحل ساخت جعبه کادو قلب

حالا لبه های برگردونده رو چسب بزنید و چهار بخش دیواره های الگو رو هم با تا های عمودی مشخص کنید. بعد هم قسمت هایی که برگردونده بودین و قسمت هایی که باید به هم گره بخورن و بسته بشن ببندید و اگه لازم بود چسب بزنید.

در عکس زیر کاملا مشخصه که چه قسمت هایی به هم چفت میشن.

جعبه کادو قلب

جعبه کادو قلب

این الگو رو قبل از اینکه روی مقوا پیاده کنید یک بار با کاغذ امتحان کنید که نکاتش رو متوجه بشید و خدای نکرده کار خراب نشه.

جعبه کادو قلبی

جعبه کادو قلبی

ساخت جعبه کادوی قلبی

ساخت جعبه کادوی قلبی

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 804 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 18:44

وقتی قرار باشه با عشق به کسی کادو بدیم و همه محبتمون رو بهش نشون بدیم براش سنگ تموم میذاریم. من از اون دست آدم هام که ساختن ظرف اون کادو هم برام جذابه. قبلا هم آموزش ساخت جعبه کادو های زیادی رو روی سایت قرار دادیم. در این مطلب هم ساخت یک جعبه کادوی زیبا با طرح قلب رو قرار میدم که تنها نکته ی اون در الگوی اولیه شه. در این مطلب الگوی ساخت جعبه کادوی قلبی رو با مراحل ساختش قرار میدم.

جعبه کادو های فانتزی هندسی و جعبه کادو توت فرنگی و آموزش ساخت جعبه کادو های دیگه رو هم در این لینک مشاهده کنید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت جعبه کادو قلبی

  • مقوا به طرح و رنگ دلخواهتون
  • چسب مناسب (حرارتی یا ماتیکی یا 123)
  • الگوی داده شده
  • قیچی
الگوی ساخت جعبه کادو قلبی

الگوی ساخت جعبه کادو قلبی

مراحل ساخت جعبه کادوی قلب

ابتدا الگو رو به اندازه ذلخواهتون پرینت بگیرید. بعد هم الگو رو به هر روشی که راحت هستید روی مقوا ببرید. مثلا میتونید کاغذی که الگو رو روش پرینت گرفتید با چسب نواری روی مقوا بچسبونید و برش بزنید و یا اینکه با مدار الگو رو روی مقوا بکشید و برش بزنید.

حالا قسمت خط چین که در الگو مشخص شده رو روی الگویی که برش زدید تا کنید. لبه هایی رو هم که با فلش در عکس زیر مشخص شده به داخل تا کنید.

مراحل ساخت جعبه کادو قلب

مراحل ساخت جعبه کادو قلب

حالا لبه های برگردونده رو چسب بزنید و چهار بخش دیواره های الگو رو هم با تا های عمودی مشخص کنید. بعد هم قسمت هایی که برگردونده بودین و قسمت هایی که باید به هم گره بخورن و بسته بشن ببندید و اگه لازم بود چسب بزنید.

در عکس زیر کاملا مشخصه که چه قسمت هایی به هم چفت میشن.

جعبه کادو قلب

جعبه کادو قلب

این الگو رو قبل از اینکه روی مقوا پیاده کنید یک بار با کاغذ امتحان کنید که نکاتش رو متوجه بشید و خدای نکرده کار خراب نشه.

جعبه کادو قلبی

جعبه کادو قلبی

ساخت جعبه کادوی قلبی

ساخت جعبه کادوی قلبی

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 303 تاريخ : يکشنبه 16 خرداد 1395 ساعت: 15:29

لواشک یکی از تنقلات مورد علاقه بچه های ما و حتی بعضی از بزرگتر هاست. پس چه بهتر اینکه ما این خوراکی ها رو خودمون توی منزل و به صورت کاملا بهداشتی درست کنیم. لواشک رو می تونیم بر حسب سلیقه با هر میوه ای درست کنیم. حتی با میوه های اضافی که توی یخچال داریم لواشک درست کنیم. دز این مطلب طرز تهیه آلو سبز رو قرار میدم که بسیار خوشمزه و لذیذه.

لواشک آلو

لواشک آلو

مواد لازم برای تهیه لواشک آلو سبز

  • آلو سبز: نیم کیلو برای دو سینی لواشک
  • نمک :به میزان لازم
آلو سبز

آلو سبز

مراحل تهیه لواشک آلو سبز

ابتدا آلوهارو می شوییم و داخل قابلمه ریخته،یک پیمانه آب و به مقدار لازم نمک به آن اضافه می کنیم و می گذاریم روی شعله بپزد. (حدودا یک ساعت و نیم زمان برای پخت آلوها)

آلو سبز در حال پختن

آلو سبز در حال پختن

وقتی آلوها پخت، آنها را از روی شعله برمیداریم و میذاریم که سرد شود. سپس آنها را داخل یک آبکش(که زیر آن یک قابلمه گذاشته ایم)میریزیم و با کف دست مواد را فشار می دهیم تا آب مواد خارج بشه.این مرحله را آنقدر ادامه میدیم تا همه ی آب مواد خارج شود و به عبارتی فقط هسته های آلو در آبکش باقی بمونه.

مواد لواشک که از صافی رد کردیم

مواد لواشک که از صافی رد کردیم

حال نوبت به مرحله آخر میرسه. باید کف سینی را چرب کنیم.ی کی از موارد مهمی که باید زمان درست کردن لواشک بهش توجه کنیم در این مرحله است که باید حواسمون باشه که لواشک ما طعم روغن نگیره. بستگی به اندازه سینی دو یا سه قطره روغن رو کف سینی میریزیم و با برس آنقدر کف سینی میمالم که فقط یک حالت چرب بگیرد و اثری از روغن روی سینی باقی نماند.(البته آنقدر هم روغن کم نمالید که در آخر لواشک به سختی از ظرف جدا شود)
حال که سینی را چرب کردیم. موادمان رو دورن سینی میریزیم. که یک لایه نازک از مواد کف سینی پخش شود.
حال سینی لواشک خود را در آفتاب قرار می دهیم.

قرار دادن سینی لواشک در آفتاب

قرار دادن سینی لواشک در آفتاب

توجه کنید که مواد ما نباید به مدت طولانی رو به روی آفتاب بمونه چون باعث میشه که لواشک خشک بشه.بعد از چند ساعت که لواشک سفت شد(یعنی اگر انگشت روی آن فشار بدیم جای انگشت ما نمونه)سینی را به داخل منزل میاریم.

لواشک آماده

لواشک آماده

توجه کنید اگر خونه شما آپارتمانیه،یا به حیاط و بالکن دسترسی ندارین،میتونین توی همون اتاقتون از یک پنکه برای این کار استفاده کنید.
سپس لواشک آماده رو از سینی جدا می کنیم.نوش جان

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 313 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395 ساعت: 14:35

نقاشی روی سنگ از کارای خیلی جذاب و سرگرم کننده اس که میتونه نتایج شگفت انگیزی هم به همراه داشته باشه. با کمی خلاقیت و حوصله میشه با سنگ هایی که شاید به نظر برسه به هیچ دردی نمیخورن تزیینات جالبی ایجاد کرد. یکی از این تزیینات جالب این کاکتوس های سنگی هستن. در این مطلب آموزش ساخت این کاکتوس های سنگی رو داریم.

مطلب دیگه ای با عنوان نقاشی روی سنگ داشتیم که با کلیک روی این لینک میتونید مشاهده کنید.

کاکتوس های سنگی

کاکتوس های سنگی

لوازم مورد نیاز برای ساخت کاکتوس های سنگی

  • سنگ هایی که به فرم های کاکتوس نزدیک باشن.
  • قلم مویی برای ریزه کاری ها و قلمو برای رنگ کردن سنگ ها
  • گلدان کوچک
  • خزه و سنگ های ریز برای داخل گلدان
  • رنگ سبز و سفید (هر رنگی میتونه باشه مثل گواش)
لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز

نقاشی روی سنگ

مراحل کار به این صورته که ابتدا سنگ هایی رو با فرم های مناسب انتخاب کنید. بعد هم سنگ ها رو دو سه تنالیته ی مختلف ازرنگ سبز رنگ کنید. بهتره که همه ی سنگ ها یک رنگ سبز نباشه و از دو سه سبزمختلف استفاده کنید.

رنگ کردن سنگ ها

رنگ کردن سنگ ها

بعد از خشک شدن هم با رنگ سفید و قلموی نازک طرح ها و نقطه هایی رو روی سنگ های رنگ شده ایجادکنید که شبیه به تیغ های کاکتوس بشه. و در آخر هم گلدان رو با سنگ ریزه ها و خزه پر کنید و کاکتوس های سنگی رو که رنگ کردید در گلدان قرار بدید.

این کار برای بچه ها هم خیلی میتونه جذاب و سرگرم کننده باشه.

کاکتوس های سنگی در گلدان

کاکتوس های سنگی در گلدان

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 540 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395 ساعت: 6:25

سرکه سیب که از تخمیر آب سیب به دست میاد،دارای 90 ماده مفید و متفاوت است که اسیدهای کربولیک،آنزیم ها،مواد معدنی از جمله آنها است که تعادل اسید و باز رو در بدن حفظ می کن.سرکه سیب به دلیل خاصیت قلیایی،شماری از بیماری هایی مثل آرتروز،رماتیسم،سردرد،سوزش معده و گرفتگی عضلات رو تسکین میده.این سرکه نیز با افزایش هضم چربی ها،متابولیسم و سم زدایی بدن به کاهش وزن کمک میکنه.پس سرکه سیب از خواص بی شماری بر خوردار است.

خواص سرکه سیب

از جمله برای ناراحتی های قلبی ،استخوانی وعدم تعادل الکترولیت های بدن بسیار مناسب و مفیده . هضم غذا رو راحت تر می کنه و با کلسترول،پیری،فشار خون بالا،عفونت مقابله می کند.با این سرکه می توان ترشی جات و چاشنی های خوش مزه نیز تهیه کرد.و هم چنین استفاده سرکه سیب به همراه مواد دیگر از جمله عسل خواص درمانی دیگری نیز دارد.مثلا مصرف آن با عسل و آب گرم، نوشیدنی معجزه آسایی برای درمان گلودرد است.که اگر این سرکه را در منزل تهیه کنید طعم بسیار مطلوبی داره.پیشنهاد من به شما اینه حتما خونگی درست کردن سرکه سیب رو امتحان کنید. که من طرز تهیه سرکه سیب را برایتون توضیح می دم .

طرز تهیه مربای سیب رو هم در این لینک مشاهده بفرمایید.

سرکه ی سیب

سرکه ی سیب

مواد لازم برای تهیه سرکه سیب

  • سیب درختی زرد یا قرمز:  به مقدار لازم
سیب برای سرکه سیب

سیب برای سرکه سیب

مراحل تهیه سرکه سیب

سیب هارا تمیز شسته ،خشک می کنیم ،سپس چوب آنها را کنده وخورد می کنیم (یا می تونید سیب ها رو رنده کنید)

خرد کردن سیب ها

خرد کردن سیب ها

رنده شدن سیب ها

رنده شدن سیب ها

سپس آنها رو در یک ظرف سفالین ویا دبه ی پلاستیکی میریزیم و آن را در جای گرم و مناسب می گذاریم  و به مدت 25 تا 30 روز صبر می کنیم.

روش تهیه سرکه سیب

روش تهیه سرکه سیب

درب ظرف سفالین و یا دبه پلاستیکی را محکم می بندیم و صبر می کنیم.به محض پیدا شدن مگس های ریز  و قرمز درب ظرف را نیمه باز می گذارید تا مگس ها به درون آن رفته و سرکه سیب سریع تر برسد دیر صاف کردن سرکه باعث تند و تیز شدن آن خواهد شد . توجه کنید که این مگس های قرمز رنگ از خود گاز سرکه سیب به وجود می آید و لازمه ی آماده شدن سرکه  سیب ما هستند.

سپس آن را صاف نموده ،در بطری های شیشه ای ریخته ،در یخچال قرار دهید .

سرکه سیب آماده

سرکه سیب آماده

سرکه ی سیب

سرکه ی سیب

سرکه سیب ما آماده است.حال می توانید از خود آن یا ترکیب آن با مواد دیگر برای مصارف دارویی و طعم دهندگی استفاده کنید.امیدوارم از این آموزش استفاده کنید و از سرکه سیب خونگی خودتون لذت ببرین.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 294 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395 ساعت: 6:25

زمانی که فردی وزنش کمتر از حد طبیعی باشد می گوییم شخص لاغر است. اولین قدم برای درمان افراد لاغر این است که تشخیص دهیم علت لاغری چه چیزی میتواند باشد. از علل کاهش وزن می توان به کاهش اشتها، پیروی از رژیم های خاص، بیماری هایی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند، وجود انگل در بدن و … اشاره کرد. شخص لاغر باید درمان شود و باید دانست که خوردن هر نوع ماده غذایی باعث چاقی نمی شود و حتی ممکن است نتیجه عکس هم داشته باشد. به همین علت در مطلب زیر مواد غذایی چاق کننده و و نحوه مصرف آن ها را توضیح میدهم.

درمان و رفع بی اشتهایی با گل بابونه و ساقه آن

20 گرم گل بابونه و ساقه آن را خشک کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه صبر کنید دم بکشد و سپس آن را کمی شیرین کنید و قبل از هر غذا یک فنجان از آن بنوشید. گل بابونه باعث افزایش اشتها می شود.

گل بابونه

گل بابونه

درمان لاغری با میه ها

  • زردآلو به علت داشتن آهن ، مس ، فسفر و … بسیار مفید است سعی کنید حتما این میوه خوشمزه رو تو دستور رژیمتون قرار بدید.
  • انگور ، کشمش ، خرما ، انجیر ، توت، پنیر ،عسل و خاکشیر مواد غذایی بسیار مفیدی هستند که باید در وعده صبحانه خورده شوند . دقت کنید که خوردن این مواد در شب باعث لاغری می شود.
  • توت فرنگی منبع غنی از ید است و باعث چاقی می وشد.
  • خوردن مغز پسته افراد لاغر را چاق می کند.
  • اگر میخواهید چاق شوید حتما در وعده صبحانه آب هویج را قرار دهید دقت کنید که خوردن هویج خام به صورت همه روزه باعث لاغری میشود .

همچنین جهت درمان لاغری و چاق شدن هر روز 50 گرم کنجد را با مقداری مغز بادام کمی شکر مخلوط کنید و بسابید و با یک عدد تخم مرغ آب پز کامل مخلوط کرده و میل نمایید.

تقویت عمومی بدن با گشنیز

تخم گشنیز را پودر کنید و به نسبت مساوی با شکر یا عسل مخلوط کنید و بخورید.

گشنیز

گشنیز

درمان لاغری با گردو

گردو را با عسل مخلوط کنید یا مربای گردو درست کنید این کار تاثیر زیادی در چاق شدن افراد دارد.

برای چاق شدن گردو بخورید

برای چاق شدن گردو بخورید

درمان لاغری با عسل

هر روز صبح عسل و کره میل کنید ، یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق عسل و شیر مخلوط کنید و هر روز صبح یک لیوان از این معجون میل کنید.

secret-honey

چهار تخم اشتها آور

رازیانه، زنیان، زیره سیاه و زیره سبز

کلیه مواد بالا را با هم مخلوط کنید و بگذارید که دم بکشد بعد مواد را بکوبید تا حدی که به صورت نیم کوب در بیاید و میل کنید.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 256 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395 ساعت: 6:25

دونفرهرژیم غذایی برای چاق شدنطرز تهیه سرکه ی سیب به صورت مرحله به مرحلهکاکتوس های سنگی بسازید

http://2nafare.com آشپزی، مد و لباس، دکوراسیون، تغذیه، سلامت، خانواده Fri, 03 Jun 2016 15:13:14 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.5.2 http://2nafare.com/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%82-%d8%b4%d8%af%d9%86/ http://2nafare.com/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%82-%d8%b4%d8%af%d9%86/#respond Wed, 01 Jun 2016 07:01:35 +0000 http://2nafare.com/?p=17459 بابونهزمانی که فردی وزنش کمتر از حد طبیعی باشد می گوییم شخص لاغر است. اولین قدم برای درمان افراد لاغر این است که تشخیص دهیم علت لاغری چه چیزی میتواند باشد. از علل کاهش وزن می توان به کاهش اشتها، پیروی از رژیم های خاص، بیماری هایی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند، وجود انگل در بدن و ... اشاره کرد. شخص لاغر باید درمان شود و باید دانست که خوردن هر نوع ماده غذایی باعث چاقی نمی شود و حتی ممکن است نتیجه عکس هم داشته باشد. به همین علت در مطلب زیر مواد غذایی چاق کننده و و نحوه مصرف آن ها را توضیح میدهم.

لینک آدرس اینترنتی مطلب در سایت اصلی "دونفره.کام" رژیم غذایی برای چاق شدن

]]> http://2nafare.com/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%82-%d8%b4%d8%af%d9%86/feed/ 0 http://2nafare.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%b1%da%a9%d9%87-%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87/ http://2nafare.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%b1%da%a9%d9%87-%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87/#Idea Mon, 30 May 2016 17:10:28 +0000 http://2nafare.com/?p=17307 سیب برای سرکه سیبسرکه سیب که از تخمیر آب سیب به دست میاد،دارای 90 ماده مفید و متفاوت است که اسیدهای کربولیک،آنزیم ها،مواد معدنی از جمله آنها است که تعادل اسید و باز رو در بدن حفظ می کن.سرکه سیب به دلیل خاصیت قلیایی،شماری از بیماری هایی مثل آرتروز،رماتیسم،سردرد،سوزش معده و گرفتگی عضلات رو تسکین میده.این سرکه نیز با افزایش هضم چربی ها،متابولیسم و سم زدایی بدن به کاهش وزن کمک میکنه.پس سرکه سیب از خواص بی شماری بر خوردار است.

لینک آدرس اینترنتی مطلب در سایت اصلی "دونفره.کام" طرز تهیه سرکه ی سیب به صورت مرحله به مرحله

]]> http://2nafare.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%b1%da%a9%d9%87-%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87/feed/ 12 http://2nafare.com/%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%af/ http://2nafare.com/%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%af/#Idea Sat, 28 May 2016 07:38:10 +0000

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 283 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395 ساعت: 5:19